kampania rozbij bank mleka
Pin It

Jak dać rozgłos kampanii społecznej? Można wykonać drogie materiały promocyjne, nagrać spot, zorganizować konferencję lub… zaprosić na Facebooku na kawę z kobiecym mlekiem do jednej z warszawskich kawiarni. Właśnie ruszyła kampania Fundacji Bank Mleka Kobiecego – Rozbij bank mleka.

Dwa dni temu pisaliśmy o ofercie jednej ze stołecznych kawiarni, która wzbudziła ogromne emocje zarówno wśród zwolenników kobiecego mleka, jak i osób zniesmaczonych pomysłem picia go jako dodatku do kawy oraz mleka matki samego w sobie (przeczytaj).

Tak jak przypuszczaliśmy, kontrowersyjny wpis miał na celu promocję czegoś więcej. Chodzi o kampanię społeczną promującą przyszpitalne banki mleka, dzięki którym wiele dzieci, w tym wcześniaki – ma szansę na prawidłowy rozwój.

Obecnie w Polsce istnieje tylko kilka banków mleka (o powstaniu najnowszych pisaliśmy tutaj: Opole, Wrocław, Kraków). Obejmują one swoim działaniem zaledwie 1/6 szpitali w kraju. Oznacza to, że jest jeszcze bardzo dużo dzieci, które nie mają dostępu do bezpiecznego pokarmu z banku mleka kobiecego. Jednocześnie wiele kobiet chciałoby dzielić swoim mlekiem, ale nie mają gdzie go oddać. Celem kampanii jest zatem, aby wszystkie regiony w Polsce miały swoje banki mleka, które będą zaopatrywały w pokarm każdy szpital, w którym przebywają najmniejsi pacjenci.


Przeczytaj również: Bank mleka kobiecego – jak działa i jak można zostać honorową dawczynią?


Jak zaznaczają organizatorzy kampanii – mleko matki znacząco zmniejsza ryzyko wystąpienia u wcześniaków sepsy, martwiczego zapalenia jelit (NEC) czy retinopatii wcześniaczej, podczas gdy podawanie mleka modyfikowanego podnosi to ryzyko nawet dziesięciokrotnie. U niemowląt karmionych mlekiem matki następuje programowanie metabolizmu oraz działania niektórych narządów wewnętrznych, co zapobiega wystąpieniu wielu chorób w życiu dorosłym. Mleko kobiece jest gatunkowo dostosowane do potrzeb człowieka i w tym ma przewagę nad każdym pokarmem dla niemowląt i noworodków wyprodukowanym na bazie mleka zwierzęcego (więcej na temat składu mleka mamy przeczytasz tutaj).

Jak dołączyć do kampanii?

Wystarczy wypełnić (za pomocą formularza dostępnego na stronie www.rozbijbankmleka.pl) deklarację popierającą pomysł, aby mleko matczyne z Banku Mleka Kobiecego było dostępne we wszystkich szpitalach, w których leczone są wcześniaki.

A na koniec film promocyjny kampanii – kawa z mlekiem krowim, sojowym czy matczynym? 😉

Tutaj dowiesz się więcej na temat wcześniactwa.
Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.